
V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je učinkovita promocija izdelkov ključna za uspeh podjetja, še posebej za mala in srednje velika podjetja (MSP). Eden izmed načinov, kako povečati vidnost in prodajo je uporaba showroom-a. Showroom je fizični ali virtualni prostor, kjer podjetja prikazujejo svoje izdelke potencialnim kupcem. Namen showroom-a je nuditi strankam priložnost, da si izdelke ogledajo, jih preizkusijo in dobijo neposredne informacije o njih. V zadnjih letih so se showroom-i iz tradicionalnih prodajnih prostorov razvili v prilagodljive in interaktivne prostore.
Showroom omogoča neposreden stik med podjetjem in potrošnikom. To pomeni, da lahko zaposleni odgovarjajo na vprašanja, ponujajo nasvete in zbirajo povratne informacije v realnem času. Potencialnim kupcem omogoča, da izdelek vidijo v živo, kar lahko poveča zaupanje v kakovost in vrednost izdelka. Prav tako izboljša uporabniško izkušnjo, pri čemer interaktivni elementi in privlačna zasnova showroom-a izboljšajo celotno izkušnjo strank, kar vodi do višjih stopenj konverzije. Showroom je odlična priložnost za ekskluzivne predstavitve novih izdelkov in krepitev blagovne znamke prek promocijskih akcij in dogodkov.
Showroom kot orodje za promocijo izdelkov predstavlja pomembno priložnost za mala in srednje velika podjetja, da povečajo svojo prepoznavnost in se povežejo s strankami. Ključ do uspeha leži v ustvarjanju edinstvene izkušnje za obiskovalce. Interaktivnost je eden izmed dejavnikov, ki lahko znatno obogati obisk; vključitev elementov kot so virtualni ogledi ali zasloni na dotik, omogoča strankam, da raziskujejo dodatne informacije o izdelkih in se povezujejo z blagovno znamko na nov način. Poleg tega je personalizacija ključna. Obiskovalci cenijo možnost prilagajanja izdelkov po svojih željah, kar povečuje njihov občutek povezanosti s produktom. S kombiniranjem različnih elementov, kot so materiali, barve in dodatki, lahko podjetja ustvarijo privlačne in funkcionalne rešitve, ki zadostijo potrebam strank. Uporaba tehnologije, kot je virtualna resničnost, je tudi izjemno učinkovita, saj obiskovalcem omogoča, da si na inovativen način predstavljajo, kako bi izbrani izdelki izgledali v njihovem domu.
Nepogrešljiv del uspešnega showroom-a je tudi povezava z digitalnimi kanali. Ustanovitev spletnega showroom-a, ki omogoča virtualne oglede, je še posebej pomembna v današnjem času, ko so fizični obiski omejeni. To podjetjem omogoča širšo dostopnost in pozitivno izkušnjo, ne glede na geografsko lokacijo strank. Aktivna prisotnost na družbenih omrežjih, kjer lahko podjetja delijo videoposnetke in zgodbe, prav tako krepi vidnost blagovne znamke in povečuje angažiranost.
Uporaba showroom-a za organizacijo dogodkov, kot so delavnice ali seminarji, lahko pripomore k izobraževanju strank in krepitvi njihovega zaupanja v podjetje. S povezovanjem s strokovnjaki in lokalno skupnostjo, lahko podjetja ustvarijo dolgoročne odnose in postanejo pomemben del svoje okolice. Zbiranje povratnih informacij obiskovalcev in vključevanje njihovih predlogov za izboljšavo showroom-a daje podjetjem dragocene vpoglede za nadaljnji razvoj in prilagajanje ponudbe.
Slabosti showroom-skih poslovnih modelov
Showroom-i lahko predstavljajo pomembno prednost za promocijo izdelkov, vendar imajo tudi nekatere slabosti, ki jih je treba upoštevati. Ena od glavnih slabosti so visoki stroški, ki jih vključuje vzdrževanje fizikalnega prostora. Stroški najema, nakupa ter opreme showroom-a, pa tudi stalni stroški obratovanja, lahko hitro povzročijo znatne finančne obveznosti. Za manjša podjetja ti stroški predstavljajo lahko velik delež proračuna, kar oteži njihovo dolgoročno preživetje in rast.
Poleg tega je omejena dosegljivost showroom-ov lahko ovira za širše tržne priložnosti. Fizični prostori so običajno locirani na določenih lokacijah, kar pomeni, da lahko stranke zlahka dostopajo le, če se nahajajo v bližini. To zmanjšuje potencialni trg in dosegljivost izdelkov, kar lahko zavira prodajo ter omejuje število potencialnih kupcev.
Uspeh showroom-a je tudi močno odvisen od števila obiskovalcev, kar ustvarja negotovost pri poslovanju. Težko je napovedati, koliko ljudi bo obiskalo showroom v določenem obdobju, zato se lahko v primerih nizkega obiska hitro pojavijo težave z dobičkonosnostjo. S porastom spletnega nakupovanja in digitalnih platform se lahko pojavi tudi vprašanje smiselnosti naložb v fizične prostore, saj se večina interakcij z kupci odvija v digitalnem okolju. To predstavlja izziv za podjetja, da prilagodijo svoje strategije in ostanejo konkurenčna v hitro spreminjajočem se trgovinskem okolju.
Dobre prakse uporabe showroom-a pri podjetjih v Sloveniji
IKEA Slovenija
IKEA je zasnovana po svojem edinstvenem pristopu k prodaji pohištva in dodatkov za dom. Njihovi showroom-i so zasnovani kot interaktivni prostori, kjer obiskovalci lahko doživijo celotne ambiente, ki vključujejo pohištvo, dekoracijo in rešitev za shranjevanje. Ključni elementi uspeha podjetja so, da v showroom-u obiskovalci ne vidijo le posameznih kosov pohištva, temveč so ti razporejeni v celovite, estetske prostore, kar omogoča obiskovalcem, da si lažje predstavljajo, kako bi pohištvo izgledalo v njihovem domu. Obiskovalci lahko preizkusijo udobnost sedežne garniture, avditionirajo različne možnosti razsvetljave in se sprehodijo skozi zasnovane prostore. To neposredno vključevanje spodbuja nakupne odločitve. IKEA nudi tudi različne svetovalne storitve, delavnice in predstavitve, kar dodatno krepi uporabniško izkušnjo in povečuje angažiranost strank. V showroom-u so obiskovalcem na voljo tudi digitalni terminali, kjer lahko pregledujejo dodatne informacije o izdelkih in njihovo razpoložljivost na spletu.
IKEA Slovenija s svojimi showroom-i ustvarja inovativno nakupovalno izkušnjo, ki ne le da povečuje prodajo, ampak tudi krepi zvestobo blagovni znamki. S tem podjetje uspešno povezuje fizično in digitalno izkušnjo ter postavlja standarde v industriji pohištva v Sloveniji.
Kopalnica Rondo
Kopalnice Rondo je specializirano podjetje za prodajo kopalniške opreme, keramike in ostalih elementov za prenovo kopalnic. Njihov showroom se nahaja v Ljubljani in je zasnovan kot celovit prostor, kjer si obiskovalci lahko ogledajo različne kopalniške rešitve. Showroom ponuja širok spekter izdelkov, od ploščic, sanitarne opreme, do kopalniškega pohištva. Obiskovalci lahko vidijo, kako različni elementi funkcionirajo skupaj in dobijo občutek za celotno zasnovo. Podjetje ponuja razne kopalnice, zasnovane po različnih slogih (moderne, klasične, minimalistične), kar obiskovalcem pomaga pri iskanju inspiracije in idej za njihove projekte. V showroom-u so zaposleni strokovnjaki, ki nudijo svetovanje in pomoč pri izbiri ustreznih izdelkov. Ta oseben pristop k strankam povečuje zaupanje in zadovoljstvo. Poleg fizičnega showroom-a, podjetje aktivno promovira svoje izdelke tudi na spletu, kar omogoča strankam, da si ustvarijo še dodatno predstavo o izdelkih pred obiskom.
Podjetje se zaveda pomena učinkovite promocije in uporabniške izkušnje, kar dokazuje z uspešnim delovanjem njihovega showroom-a. S tem nudijo strankam ne le vire za nakup, temveč tudi izkušnje in znanje, kar je ključno za prenovo in izvedbo projektov.
Abicor Binzel d.o.o.
Priznano podjetje Abicor Binzel je na področju razvoja in proizvodnje tehnologij za varjenje in rezanje svoje inovativne rešitve postavilo v središče Pomurskega tehnološkega parka. Pomurski tehnološki park nudi podporo inovacijam in podjetništvu ter ponuja številne priložnosti za mreženje in sodelovanje, kar je ključnega pomena za razvoj sodobnih tehnologij in rešitev v regiji. Podjetje se zavzema za trajnostno rast in preboj na trgu, kar se odraža v njihovem showroom-u, ki deluje kot demo center in prostor za izobraževanje.
Njihov showroom ni le prostor za predstavitev izdelkov, temveč dinamično okolje, kjer stranke in poslovni partnerji lahko spoznajo napredne tehnologije varjenja in rezanja v praksi. Opremljen z najsodobnejšo opremo in demonstracijskimi postajami, omogoča obiskovalcem, da preizkusijo inovativne rešitve, ki jih podjetje ponuja. Na ta način lahko stranke neposredno izkusijo učinkovitost, funkcionalnost in kakovost izdelkov, kar bistveno povečuje verjetnost nakupa ter vzpostavlja močne odnose z blagovno znamko.
Poleg samega prikaza izdelkov, showroom služi tudi kot prostor za izobraževanje. Abicor Binzel redno organizira delavnice in seminarje za stranke, kjer strokovnjaki podjetja delijo svoje znanje in izkušnje ter nudijo praktične napotke o optimalni uporabi njihovih tehnologij. To izobraževalno usmerjeno pristopanje ne le da krepi zaupanje strank, ampak tudi omogoča podjetju, da prevzame vlogo voditelja v industriji, ko gre za inovacije in napredne rešitve.
Pomurski tehnološki park, v katerem se podjetje Abicor Binzel nahaja, igra ključno vlogo pri spodbujanju razvoja in rasti tehnoloških podjetij v regiji. Prav tako ponuja infrastrukturo (pisarne in proizvodne prostore), podporo in povezave, ki so potrebne za uspešno delovanje podjetij, kot je Abicor Binzel. S tem, ko podjetje izkorišča prednosti, ki jih nudi Pomurski tehnološki park, se ne le povečuje njegova prepoznavnost, temveč tudi prispeva k splošnem razvoju inovativnega okolja v Pomurju.
Viri:
- https://www.maionic.com/insights/how-can-virtual-showrooms-help-smes-grow
- https://www.garamantis.com/en/blog/showrooms-sales-oriented-b2b-marketing-attack-model/
- https://synergyxr.com/resources/learn/blogs/vr-industrial-showrooms/
- https://www.ikea.lt/en/inspirations/ikea-showroom-retro-style-apartment
- https://www.binzel-abicor.com/DE/eng/
- april, 2025
Pripravila: Tjaša Ružič, podjetniški mentor
Projekt »JR Podporno okolje 2023 – 2025«
SPOT Pomurje – partner Pomurski tehnološki park
